Netværk

"Intet menneske er en ø," sagde forfatteren John Donne. Vi indgår alle sammen i fællesskaber og netværk. Vi er indbyrdes forbundne. Og netop i Jakobskirken mødes mennesker om en livsnerve, om noget der optager dem. Det gør glæden ved livet større, at vi deler det med nogen. Det gør horisonten vid, at de andre ikke nødvendigvis ligner os eller er enige med os. Næstekærligheden er broen til medmennesket, og smilet er den korteste afstand til et andet menneske.

Netværkskirken er vores måde at sige det på, at vi er indbyrdes forbundne. I kærlighed, i et skæbnefællesskab, fordi vi er blevet venner ... ja, grundene og båndene kan være mange. Alt sammen til gensidig glæde, og så vi kan støtte hinanden hvis nogen har brug for det.

Fællesskaber er der mange af i Jakobskirken. Børnenes, de ældres, de sårbares, de sanglystnes - for bare at nævne nogle. Der er dem der holder af at spise sammen før de ser en god film, og der er dem der bare kan lide en kort snak over en kop kaffe efter gudstjenesten. Nogen trækker præsten i enrum for at finde fortrolighed. Andre søger julehjælp i december måned og oplever på den måde, at kirken er der, når man er en børnefamilie der har ondt i økonomien.

Nogle af disse netværk finder du omtalt her på hjemmesiden. Og du er velkommen til at komme, ringe, spørge hvis du gerne vil vide mere eller være med.

Snart i Netværkskirken...