Musikken i Jakobskirken

Jakobskirken er kendetegnet ved stor glæde ved sang og musik, hvilket afspejles i både gudstjenester, koncerter og andre kulturelle aktiviteter.

Vores musikarrangementer byder på lidt for enhver smag, lige fra feks. folkemusik, gospelkor med mange glade sangere, samt fællessang i form af engelske Christmas Carols samt årstidssange fra Danmarks store sangskat.

Organist Henrik Bjørnum giver jævnligt koncerter med musik fra det righoldige klassiske kirkemusikrepertoire.
Sommersang - Hver sommer kan man synge aftensang i kirken.
Højskolesang - Vi har i en perlerække af sangaftener sunget Højskolesangbogen igennem på fem år, og i januar 2023 tager vi hul på de nyskrevne sange fra den nyeste udgave af Højskolesangbogen!

Musik med dit barn - også for de mindste er musikken højt prioriteret, for toner og klange og rytmer udvikler barnets sprog og motorik og styrker fællesskabet i familien. Du kan finde mere information om vores arrangementer for børne og børnefamilier her.

Har du kommentarer - ris og ros, og forslag til koncerter og sangaftener, kan du kontakte organist Henrik Bjørnum på tlf. 54 58 56 97 eller e-mail organist@jakobskirken.dk