Gåtur med frisk luft og en god snak

Udgivet mandag d. 20. marts 2023, kl. 15:58

Hver torsdag kl. 11-12 går vi en tur på 1-2 km i roligt tempo. Her kan du møde andre og få friske indtryk fra naturen undervejs.
Vi starter foran Jakobskirken, og alle kan være med, både med/uden stok eller rollator.

Med Britta og Henrik som gå-værter bliver der et rart fællesskab undervejs. Meningen er at få rørt sig og få talt sammen. Livskvaliteten får et løft ved at komme ud, hvis meget af dagen ellers går med at sidde ned. Jakobskirken ligger tæt på skov, kolonihaver og Roskilde Ring, så der er lagt op til smukke gåture med forår, fuglesang og farver i blomster og blade. Den sidste torsdag i måneden drikker vi en kop kaffe sammen, inden vi siger farvel til hinanden.

Gå-fællesskabet er for langsomt gående, f.eks. mennesker med gangbesvær, som bruger stok, rollator eller kørestol. Gå-værterne er fra Jakobskirkens Sociale Arbejde. Vi er inspireret af DGI's 'Bevæg dig for livet' og gå-initiativet i Roskilde kommune, som vil fremme motion og forebygge ensomhed.

Ingen tilmelding. Du kan ringe eller skrive til gå-værterne, hvis du vil vide mere. Henrik Steen Christensen, tel. 60167854, hsc@munksoegaard.dk.

Læs interviewet med Britta her