Dåb i Jakobskirken

Det er altid festligt, når den glade familie og de gode venner samles om døbefonten og fejrer familiens nyeste medlem.

Hører du til dem, som har udskudt beslutningen om dåb, fordi meget har været usikkert? Nu er vaccinationerne godt i gang og smittetrykket har et lavt niveau. Forældre kan aftale dato for barnedåb nu - også hvis barnet er blevet for stort til dåbskjolen. Læs om mulighederne her.

Dåb vil kunne lade sig gøre på de fleste søn- og helligdage. Dåb om søndagen ligger i forbindelse med gudstjenesten kl. 10.

Vil din familie gerne fejre dåb om lørdagen, kan det lade sig gøre på nedennævnte lørdage:

Lørdag d. 26. august 2023
Lørdag d. 2. september 2023
Lørdag d. 30. september 2023
Lørdag d. 4. november 2023
Lørdag d. 2. december 2023

Voksendåb
Hvis du som voksen ønsker at blive døbt har du mulighed for at aftale en særskilt dåbshandling placeret uden for søndagens gudstjeneste. Kontakt da en af Jakobskirkens præster. Som forberedelse til dåben mødes du med præsten og I taler dåben igennem og aftaler den forberedende dåbsundervisning ud fra individuelle ønsker og forudsætninger. Dåbsformularen for voksne udfyldes her, når dåbsdato er aftalt med præst eller kirkekontor.

Konfirmand
Er du konfirmand og ikke tidligere er døbt, har du ligeledes mulighed for at aftale en særskilt dåbshandling placeret uden for søndagens gudstjeneste. Dåbsformularen for voksne udfyldes her, når dåbsdato er aftalt med præst eller kirkekontor.

Kontakt kirkekontoret for yderligere oplysninger. Aftale om dato for dåb træffes med kirkekontoret.