Kulturen er høj og bred i Jakobskirken

I Jakobskirken kan du være med til en perlerække af kulturelle arrangementer:

• Foredrag
    • Studiekreds
    • Koncerter
    • Sangaftener
    • Film
    • Seniorklubbens arrangementer
    • Ekskursioner
    • Pilgrimsvandringer
    • Cykelture
    • ... og meget andet

De forskellige koncerter, foredragsaftener og kulturelle arrangementer kan være planlagt af kulturudvalget, af filmudvalget, af organisten eller af kirkens præster.

Der kan også være arrangementer, som er planlagt i samarbejde med andre sogne, provstiet eller andre, og i så fald foregår de måske andre steder i Roskilde. F.eks. har Kirkehøjskolen sit eget program, fire lørdage med aktuelle vinkler på et spændende tema.

Har du et godt forslag eller en idé? -  Så sig det højt og vær med til at skabe livet i Jakobskirken. Send en email til viskaber@jakobskirken.dk eller ring til kirkekontoret tlf. 46 36 65 35.

Hvis du interesserer dig for kunsten i Jakobskirken -  Så kan du se fotos og læse om Hein Heinsens monumentale alterudsmykning.
Eller læs om det nyeste projekt: 'Stjernevinge', den interaktive dåbsudsmykning på indgangsvæggen i kirken, hvor børn og voksne i forbindelse med dåb laver perleplader som et personligt bidrag i det store netværk. Kunstværket er designet af Roskilde-kunsterne Helle Hove og Iben Brøndum.

Kommende kulturelle aktiviteter