Et fællesskab med mange frivillige stemmer

Du er som frivillig, sammen med vores mange andre frivillige, med til at præge fællesskaberne som former Jakobskirken. Fællesskaber som betyder noget for babyer, unge og børnefamilier til ældre.

Årets frivillig-event holdes onsdag d. 20. september 2023 kl. 18-21 i Jakobskirken og er for dig og alle de andre, som frivilligt engagerer sig i at drive en af de mange aktiviteter i kirken. Læs indbydelsen og find tilmeldingen her.

Navnlig skabes Jakobskirken i engagementet i den frivillige indsats, som kommer til udtryk mange steder.
Frivillige hjælper eksempelvis til med konfirmandovernatning, sommerfest, filmvisning og påskemåltid. Og i alle de hjælpende hænder som gives med enkle opgaver, som at flytte stole til en udendørs gudstjeneste ved Særlig Søndag el. lign.

Konfirmandovernatning er nogle år en del af konfirmandforløbet. Den oplevelse får konfirmanderne på grund af et godt samarbejde mellem præsterne og konfirmandernes forældre, som er med til at holde nattevagt og klargøre morgenmaden til de sultne maver.

Sommerfesten er en festlig børnefamilierettet formiddag, hvor mange børnefamilier har nogle farverige timer fordi frivillige gør rammerne klar, hjælper med aktiviteter og bespisning.

Nørklerier til neonatal-afdelingen skaber glæde, fordi Nørkleklubben på frivillig basis strikker strømper, huer og andet som varmer børnene og viser forældrene at nogen ønsker dem alt godt.

Seniorklubben er fuldt ud drevet af frivillige. Fra det store engagement i at tænke og planlægge programmet, over de afgrænsede men vigtige opgaver på kaffeholdene, som gør samværet ekstra hyggeligt for alle.

Frivillige madhold sørger bl.a. for at Påskemåltidet har både velsmag og opdækning, som giver gode mulighed for samtale og samvær med eftertanke. Mens andre laver mad over bål og gør 'Gud og Grill' helt særligt.

Vi er altid glade for den hjælpende hånd du giver uanset opgaven. Jakobskirken er bare ikke det samme uden dig :-)

Du kan tilmelde dig som frivillig nedenfor , eller skrive til viskaber@jakobskirken.dk, hvis du har nogen spørgsmål, eller ringe til kirkekontoret på tlf. 46 36 65 35.

Er du lige flyttet hertil? Så tager vi godt imod dig.

Jakobskirken vil være...

• et rummeligt fællesskab, hvor du er velkommen som den du er
    • et sted med rum til at finde fred og fordybelse og hjælp til at leve i tro, håb og kærlighed
    • en kirke i øjenhøjde og i samspil med mennesker og institutioner i lokalområdet